1-تقاضای محصول یا خدمات خود را محاسبه کنید

به یاد داشته باشید - فقط به این دلیل که شما از چوب نارگیل مارمالاد طعم دار می‌خورید، این بدان معنا نیست که همه آن را دوست دارد. بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک شکست‌خورده است زیرا مالک بیش‌ازحد تقاضا دارد. قبل از شروع سرمایه‌گذاری خود، متوجه شوید که تقاضا برای محصول یا سرویس شما قوی است. آیا محصول یا خدماتی است که اکثر مردم به آن نیاز دارند؟ آیا با روند فعلی مناسب است؟ به‌عنوان‌مثال، یک فروشگاه اجاره DVD احتمالاً سرمایه‌گذاری خوبی در حال حاضر با توجه به محبوبیت جریان خدمات نیست. قبل از حل‌وفصل در یک سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار، از خود بپرسید آیا مزایای لازم رابرای مشتری داردو تقاضای او را برطرف می‌کند؟ تقاضای آزمودن محصول یا خدمات خود را با بررسی آن با طیف گسترده‌ای از دوستان و خانواده که با شما بسیار صادق هستند، آزمایش کنید.

ادامه مطلب...🔻🔻🔻


2-ورود به یک بازار شلوغ کسب و کار بدون مزیت رقابتی مشخص

شما ممکن است یک همبرگر بی‌نظیر خوشمزه بخورید یا یک پیتزا که درون شما معجزه کند، اما قبل از اینکه شما سعی کنید یک کسب‌وکار در رابطه با این استعداد ایجاد کنید، فکر کنید که چگونه می‌خواهید کسب‌وکارتان را از همبرگر یا رستوران پیتزا جدا کنید. عواملی مانند قیمت، طعم و مزه، دکور، سرعت خدمات، تبلیغات و انتخاب های دیگر را در نظر بگیرید و تعریف کنید که چگونه می توانید کسب‌وکار خود را از هم جدا کنید.

بدون یک مزیت رقابتی کاملاً مشخص، رقابت در یک بازار مانند کسب‌وکار رستوران، جایی است که به‌طورمعمول زمان و پول زیادی برای ایجاد یک نام تجاری مناسب می‌گیرد. اطمینان حاصل کنید که یک مزیت رقابتی در کسب‌وکار خودتان ایجاد کنید.

 


3-محاسبه نکردن هزینه‌ها در کسب و کار

 

مانند هر پروژه دیگری در مقیاس وسیع، مانند ساخت خانه، برای موفقیت راه‌اندازی یک کسب‌وکار، نیاز به حسابداری دقیق از هزینه‌های مالی و شخصی دارد. نداشتن برنامه در سرمایه‌گذاری یکی از دلایل اصلی شکست کسب‌وکار است، بنابراین قبل از راه‌اندازی، مطمئن شوید که شما دارای بودجه کافی هستید که نه‌تنها هزینه‌های راه‌اندازی،بلکه هزینه‌های زندگی شما بایدرا نیز تأمین کند. بهتر است فرض کنیم هزینه آن کسب‌وکار بیشتر است و طولانی‌تر از آن چیزی است که شما در ابتدا فکر می‌کنید. و همچنین مهم است که هزینه‌های شخصی و خانوادگی را شامل شود.


4-عدم تأیید و نادیده گرفتن وظایف مهم

هیچ کس در هر جنبه ای از اجرای یک کسب‌وکار عالی نیست، بنابراین اطمینان حاصل کنید که هر یک از ویژگی های حیاتی را شناسایی کرده و وظایف را به بهترین فرد برای انجام آن کار دهید.


5-برنامه ریزی برای سودآوری کسب و کار

یکی از اولین مواردی که شما هنگام انجام یک طرح کسب‌وکار باید انجام دهید، تعریف مدل کسب‌وکار است. اجرای غیر انتفاعی یا خیریه می تواند رضایت بخش باشد و مطمئنا مهارت های کسب‌وکار را برآورده می کند، اما قبل از اینکه بتوانید در هر نوع کسب‌وکار موفق شوید، باید مدل سود خود را درون و بیرون بدانید.

سود ناخالص شما در فروش چیست؟ حاشیه خالص شما؟ چه تعداد فروش باید هر روز یا هفته خرج کنید؟ بهترین سناریوی موردی چیست و چگونه به آن برسید؟ شاخص های کلیدی عملکرد KPI) ها) را برای کسب‌وکار خود تعیین کنید که به شما اجازه می دهد تا بدانید که شرکت شما در حال انجام است. اعداد دروغ نیستند، آنها از روی احساسات نیستند و جواب درست می دهند.

اگر اعداد نشان میدهند که شما در یک کاهش شدید هستید، اقدامات لازم را انجام دهید و قبل از سقوط آن، تغییرات را ایجاد کنید. اما اگر این اعداد را تعریف و اندازه گیری کنید، تنها می توانید این کار را انجام دهید.

پس چگونه می توان شانس خود را در میان 50 درصد از کسب‌وکار هایی که حداقل پنج سال آن را تشکیل داده اند افزایش دهیم؟

خوشبختی و زمانبندی قطعا نقش مهمی ایفا می کنند، اما شما می توانید شانس خود را با برنامه ریزی دقیق و استراتژی دقیق بهبود ببخشید.

راه دیگری برای کاهش خطر شکست در کسب‌وکار، انتخاب یک کسب‌وکار حق رای دادن است. حق رای دادن بالا در حال حاضر ارائه راه حل ها و پشتیبانی برای کمک به صاحبان کسب‌وکار جدید برای غلبه بر مشکلات بالقوه است.


توصیه های مهم برای موفقیت در کسب‌وکار کوچک

مشاغل تجاری کوچک علیرغم سوددهی کمتر، در مقایسه با شرکت‌ها و موسسه‌های بزرگ تجاری، کانونی امن برای پیشبرد، و به بیان دیگر مانند کارگاهی آزمایشی برای شروع حرکت‌های بزرگ به حساب می‌آیند. هرچند در ابتدای کار پیوند رابطه فروشنده و مخاطب، یافتن هویتی ثابت میان دیگر رقبا و رسیدن به جایگاهی آرمانی دشوار به نظر می‌رسد، اما با استفاده از دانش و مهارت کافی در عرصه بازاریابی، مدیریت فروش و تمرکز بر ارائه محصولات متفاوت و ارزان، می‌توان تاحدودی شکاف‌های عمیق این تضاد و تفاوت را کمتر کرد. .


حرف آخر

تجارت، بازی پر سودایی است که از دیرباز طرفدارانی از تمامی طبقات جامعه داشته و هر کس بنا بر توان، استعداد و سرمایه خویش از آن سود برده است. اما تجارت امروز نیازمند مردانی متفکر و متبحر است که با جسارت و درایت خویش حوادث تاریخ‌سازی را خلق کنند. همیشه سودهای کلان و پیشرفت‌های چشمگیر، مردانی از جنس خود را می‌طلبد. کلید بازارهای تجاری امروز در دستان مردان متخصصی است که از طوفان‌های اقتصادی و نوسان‌های تجاری نمی‌هراسند، بن بست‌های مالی، سدی در برابر اراده آنان و مسیر پیشرفت شان ایجاد نمی‌کند و با مسدود ماندن شاهراه‌های تجاری، بزرگراهی جدید احداث می‌کنند. آری آنان مردان تجارت‌اند و بس...